Friday 7 August 2015

Ce rămâne de făcut?

La 23 de ani, în mijlocul unei crize existențiale – fără bani, experiență, cu facturi de plătit și  MARE inginer fiind J) -  am realizat, ușor ajutată de cei din jur, că singura opțiune pentru mine și sufletul meu rămâne scrisul..  

Despre ce o să scriu.. n-am idee. Știu doar că pot face asta.

Scrisul a fost prima mea iubire. Până prin clasa a opta, când a venit Matematica și i-a dat peste nas, făcându-mă pe mine să cred că dacă știu să rezolv două derivate, trei integrale și un determinant îmi crește considerabil IQ-ul, idee insuflată mai tot timpul de oamenii din jur – Mamă, crezi că te faci mare dacă o să citești toată ziua cărți? sau Scrisul nu ține de foame! Cine a mai auzit de așa ceva? Matematică, informatică, ăsta-i viitorul! Și asta de la oamenii ăia care oricum nu au nici liceul terminat dar le știu ei așa pe toate..

Numai că după atâția ani în care am dat numai peste Laplace, Fourier, Taylor, laboratoare cu și despre nimic, intergrale curbilinii, baze, sisteme, proiecte etc. mi-am dat seama că nu ești chiar deștept dacă știi toate bazaconiile astea. Ba mai mult, nu întreabă nimeni dacă știi principiile termodinamicii atunci când stai cu prietenii la masă.

Și oricum, parcă sunt mai de treabă Bukowski, Marquez sau Eliade comparativ cu Newton sau Arhimede. Sunt mai simpatici așa. Le simți lispa, în sesiunile scurte din vară mai ales – n-am prea auzit pe nimeni care să spună trist că n-a mai citit de mult o lucrare  despre fizica cuantică.

Așadar, cu o listă de zeci de cărți pe care TREBUIE să le citesc - parte din ele deja pe noptieră :D - o pagină unde să bat liniștită câmpii și nimic de făcut, stau liniștită pe scaun și aștept să văd ce se mai întâmplă, dacă se mai întâmplă. Sau.. poate între timp mă trage cineva de mână și mă târășe între-o mare întreprindere și mă obligă să lucrez ca inginer, dacă tot am albit ăștia patru ani în facultate!

Am pus și un cântecel, pentru mine motivațional.

E ceea ce-am gandit, ce-am simtit
Si mi-am zis sa le scriu, poate nu e prea tarziu .. 




Aștept..

No comments:

Post a Comment