Wednesday 12 August 2015

Photoreading

Ce este?

Bună întrebarea..
N-am prea înțeles nici eu, asta după ce am pierdut destule minute încercând zadarnic să deslușesc ce scria o tipă pe nu știu care blog. Daaar, din ce am citit acolo, asta-i o metodă rapidă de "citire" (impropriu spus, da) care te ajută să acumulezi cât  mai multe informații în cît mai puțin timp - exact ca la teleshopping: cele mai bune rezultate, la cel mai mic preț, acum, special pentru tine!

Așadar, după ce am citit un articol despre ceva ce nu știam, am înțeles doar că dacă înveți medota asta capeți așa niște puteri paranmormale, ochii tăi au raze X, poți să citești 4-5 cărți pe zi! Tare, nu? Revoluționar sau ce? În modul asta poate depășim și noi statutul de popor aproape agramat și analfabet, nu mai suntem la coada listei în ceea ce privește lecturatul sau activitățile de genul ăsta. A, și poate crește și pormovabilitatea examenelor de Bacalaureat.  Că na, în 240 de minute poate reușește și Gigel de la Adâncatele să citească câteva opere, măcar așa de bun simț.

Problema este însă că Gigel, baiat bun, nu poate să se apuce el de nebun să învețe metoda asta singur la el în odaie. Nu, nu.. Trebuie să scoată niște bănuți din buzunar, să ia rata până la capitală și să se înscrie la cursuri de specialitate unde să-l învețe mințile luminate cum să dea gata toată materia de BAC în 48 de ore. Nici că se poate mai drăguț!

Cum funcționează?

Nu că nu cred eu în aceste procedee - și până la urmă, cine sunt eu? - dar îmi dau cu părerea ca un umil citior, cu o singură mare pasiune și care citește de pe la 7 ani  tot ce-i pică îm mână. E cam imposibil să citești 5 cărți într-o zi - invidioasa de mine, n-am putut să trec de 2.. Metoda poate funcționează atunci cînd ai de citit un raport, o compunere plictisitoare sau un articol. Dar nu atunci când vine vorba de cărți. Dragele de ele..
Cum să "fixezi pagina timp de o secundă" ca apoi să le răsfoiești și "să te oprești doar acolo unde ceva îți atrage atenția?", "să sari peste pasajele inutile?" Whaaat? Ce scriitor  s-a gândit să mai pună și niște pasaje inutile, de umplutură, doar ca să iasă un număr mai mare de pagini, să nu cumva să râdă colegii de el?

De ce?

Și aici vine întrebarea universal valabilă: de ce? De ce să înveți metoda asta când tu consideri că cititul este dificil, că-i o activitate stresantă care te face să pierzi timp? N-ai timp să citești? No way..
De ce nu te aranjezi mai bine în oglindă decât sa-ți forțezi mintea să facă ceva ce nu vrea? Asta e.. Nu toți sunt făcuți să citească. E atât de simplu. Degeaba le spui fetelor le șuetă că ai citit 564920831 de cărți când tu habar nu ai despre ce era vorba de cele mai multe ori.

Cărți.. N-ai cum să le atingi fără să te gândești care-i povestea lor, prin ce a trecut omul ăla până a ajuns la varianta finală, fără să le miroși.. Nu poți să le răsfoiești și să le arunci pur și simplu. Trebuie să faci parte din poveste, să simți. Și mai ales, totul e important. Tot.. Iubește-le!


P.S.
Tipa care a scris articolul terminase de citit 3 cărți în vreo 4 ore așa, "cu pauze, fără să mă stresez".. Înseamnă că dă roade! Mă întreb doar dacă știe ea care-s toate personajele, cu ce era el îmbracat, ce i-a spus ei prima dată când s-au văzut sau alte detalii absolut irelevante..


No comments:

Post a Comment